Danmarks Jernbane museum har jeg besøgt utallige gange igennem de sidste 30 år.
Ind imellem er jeg blevet skuffet og andre gange begejstret.
Ombygningen af museet er blevet flot og noget de kan være stolte af.
Men denne gang må siges at være ret skuffende.
Mange genstande er fjernet, og mildt sagt, så minder museet om noget 5 minutter før lukke tid.
Det ville være en skam og skændsel hvis det gjorde det.
Man kan så kun håbe på at næste gang museet besøges er der mere "gang" i den igen.
Men et par billeder blev det da til.
Her en af de gamle bænke fra Frederiksberg Jernstøberi.
En af de gamle kongevogne med flotte saloner.
En skam de flotte S-togs skilte blev pillet ned og erstattet af et emalje skilt.
De første S-tog der bl.a. kørte på den første strækning fra København til Klampenborg
Indviet i april 1934.
S tog som vi husker dem, med de gamle frisk luft ventiler.
Enkelt men funktionelt interiør i S-togene.
Her en gammel postvogn, der mange gange blev trukket af en MO maskine.
Mo maskinen.
Udendørs var der ikke sket meget.
Et stykke MY.
En Leopard kampvogn.
Et gammelt og velholdt MH ranger lokomotiv.
Den gennemskårede 1112 MY hvor man kan se ind til Dieselmotoren fra GM.
Samt et ME lokomotiv 1501 fra firserne. Mærkeligt nok har de ikke holdt så længe som
de gamle MY lokomotiver. De er rustne som det ses og kvaliteten er også derefter.
Lidt fra Rutebilernes tid er der også.
De var nu flottere de gamle rutebiler i rød farve og det store vingehjul. Der var stil over det.
Flot logo.
Klokken blev mange og vi skal slutte.
HKSFoto©2015
Da IC 3éren kom op at køre, hvor skinnerne ved Gråsten blev skyllet
væk, og toget ikke kørte fra Sønderborg station i 3 måneder.
Siden dengang er time driften ikke blevet genoptaget.
Nyd billederne.
Et fint stykke arbejde med at løfte det tons tunge tog fra Bogierne.
HKSFoto©2007
Billeder fra Vojens hvor der på skolen d.14 og 15 marts var Modeljernbane udstilling, med
mange udstillere, bestemt et besøg værd.
Døm selv på billederne.