Embraer ERJ 145
Flyet står i dag på Sønderborg Brandskole og bliver brugt til øvelse i redning af passagerer.
ATR 72-202.
Flyet der nu til sidst var indregistreret hos Olympic airways, havde første indregistrering
i februar 1991 og er nu klar til skrotning.
Det har konstruktionsnummer: 290
og dets første inregistrering for test var F-WWLQ hvorefter
det blev købt af Brit air, og senere solgt til Olympic.
Flyet har også været leaset ud til West Air Sweden og havde da indregistrering SE-MGJ.
I næste uge...uge 31 i 2014 bliver det så delt i 3 dele og læsset i containere for skrotning.
Et slaraffenland vil jeg mene....så tæt på og dog så langt fra. :-)
Her ses brændstof rørene samt varme rørerne til og fra motorerne lige under vingen.
Her er hylderne hvor alt Avionic udstyret er placeret.
Her ses controleren for refulling ventilerne, m.m. på siden lige ved hjul brønden.
Motor naccellerne en ganske sindrig konstruktion må man sige. Læg mærke til brændstof rørerne igen.
Bagved skimtes Cimber air's gamle OY-CIL en ATR 42-500 fra 1996 bed byggenummer: 514, og nu
ejet af DAT (Danish Air Transport) med indregistreringen OY-RUO.
Her fragt åbningen.
Rimelig stor sådan en kabine uden noget i.
HKSFoto©2014